پارالمپیک ۲۰۲۴| علیپور دومین طلای کاروان ایران را به ارمغان آورد/ اولاد نایب قهرمان پرتاب وزنه شد/ تیم تیراندازی باکمان ایران به مدال نقره رسید/ صفرزاده فینالیست شد

12:36 - 12 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۳۰۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
پارالمپیک ۲۰۲۴| علیپور دومین طلای کاروان ایران را به ارمغان آورد/ اولاد نایب قهرمان پرتاب وزنه شد/ تیم تیراندازی باکمان ایران به مدال نقره رسید/ صفرزاده فینالیست شد
نمایندگان ایران در پنجمین روز از رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس در ۳ رشته ورزشی امروز کار خود را آغاز خواهند کرد.

خبرگزاری میزان - نمایندگان کشورمان در پنجمین روز از هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک امروز دوشنبه در ۳ رشته دوومیدانی، پاراتیراندازی با کمان و گلبال به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

هاجر صفرزاده، الهام صالحی، امیرحسین علیپور و مهدی اولاد در دوومیدانی، تیم میکس کامپوند پاراتیراندازی با کمان و تیم ملی گلبال به رقابت می‌پردازند.

پارالمپیک ۲۰۲۴|

دو و میدانی

دوی ۴۰۰ متر زنان کلاس T۱۲ - دور اول

هاجر صفرزاده با زمان ۵۶.۲۵ ثانیه اول شد و به نیمه نهایی صعود کرد.

دو و میدانی

پرتاب وزنه زنان کلاس F۵۴ - فینال

الهام صالحی با ثبت رکورد ۷.۴۶ متر، پنجم شد.

گلبال

یک چهارم نهایی

تیم ملی کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی مقابل اوکراین با نتیجه ۶ بر ۳ شکست خورد و از مسابقات حذف شد.

تیراندازی با کمان

میکس تیمی کامپوند - یک چهارم نهایی

تیم تیراندازی با کمان ایران موفق شد به مرحله نیمه نهایی صعود کند.

تیراندازی با کمان

میکس تیمی کامپوند - نیمه نهایی

تیم ملی تیراندازی با کمان ایران موفق شد با شکست تیم ملی هند راهی فینال شود.

تیراندازی با کمان

فینال میکس تیمی کامپوند

تیم ملی کامپوند میکس کشورمان متشکل از فاطمه همتی و هادی نوری صاحب مدال نقره شد.

دو و میدانی

پرتاب وزنه مردان کلاس F۱۱ - فینال

مهدی اولاد موفق شد با ثبت رکورد ۱۳.۸۹ به جایگاه دوم و مدال نقره مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس برسد.

دو و میدانی

پرتاب وزنه مردان کلاس F۱۱ - فینال

امیرحسین علیپور موفق شد با ثبت رکورد ۱۴.۷۸ به مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس دست یابد.

دو و میدانی

دوی ۴۰۰ متر زنان کلاس T12 - نیمه نهایی

هاجر صفرزاده موفق شد با ۵۶.۰۷ ثانیه به فینال 400 متر صعود کند.

پارالمپیک ۲۰۲۴| هاجر صفرزاده به نیمه نهایی دو ۴۰۰ متر راه پیدا کرد

هاجر صفرزاده فینالیست دوی ۴۰۰ متر شد 

هاجر صفرزاده در مرحله نیمه‌نهایی دوی ۴۰۰ متر کلاس T۱۲ با ایستادن در رده نخست گروه دوم ضمن شکستن رکورد آسیا به مرحله نهایی راه یافت.

مرحله نهایی رقابت های پارادوومیدانی در بخش دوی ۴۰۰ متر کلاس T12 بازی های پارالمپیک‌ شامگاه دوشنبه (۱۲ اردیبهشت) در ورزشگاه استادوفرانس برگزار شد. 

هاجر صفرزاده نماینده ایران در این بخش از مسابقات بود که در گروه دوم‌ با نمایندگان‌ سه کشور برزیل، ونزوئلا و ایتالیا رقابت کرد.

بانوی ملی‌یوش پارادوومیدانی ایران در این رقابت با رکورد ۵۶.۰۷ در رده اول ایستاد و ضمن شکستن رکورد آسیا به مرحله نهایی راه یافت. 

مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های دوی ۴۰۰ متر کلاس T12 با حضور هشت ورزشکار در دو گروه چهار نفره برگزار شد، در پایان نفرات اول هر گروه همراه با دو ورزشکاری که صاحب رکورد برتر شدند، به مرحله فینال راه یافتند. 

فینال دوی ۴۰۰ متر کلاس T۱۲ بانوان‌ ساعت‌ ۱۲:۱۴ روز سه‌شنبه (به وقت پاریس) برگزار می‌شود. 

صفرزاده در فینال با نمایندگان کوبا، اوکراین و ونزوئلا رقابت می‌کند.

پارالمپیک ۲۰۲۴| صفرزاده به مرحله نیمه نهایی دوی ۴۰۰ متر راه یافت/ الهام صالحی در پرتاب وزنه پنجم شد

الهام صالحی از کسب مدال بازماند

الهام صالحی در پرتاب وزنه کلاس F ۵۴  بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس از کسب مدال بازماند.

صالحی امروز دوشنبه با بهترین پرتاب خود به میزان ۷.۴۶ متر در جایگاه پنجم قرار گرفت.

زارزا گلوریا از مکزیک در این ماده با پرتابی به میزان ۸.۶ متر به مدال طلا دست پیدا کرد. الیزابت رودریگس برزیلی با ۷.۸۲ نقره‌ای شد و مدال برنز به نورخان قربانووا از ازبکستان با پرتاب ۷.۷۵ رسید.

پارالمپیک ۲۰۲۴| صفرزاده به مرحله نیمه نهایی دوی ۴۰۰ متر راه یافت/ گلبال ایران با شکست مقابل اوکراین حذف شد

گلبال ایران به نیمه‌نهایی پارالمپیک نرسید 

در ادامه رقابت‌های گلبال بازی‌های پارالمپیک پاریس۲۰۲۴ و از مرحله یک‌چهارم نهایی در سالن ساوث آرنا پاریس تیم ملی گلبال ایران به مصاف اوکراین رفت. 

تیم ایران در وقت نخست بازی با نتیجه ۳ بر یک از حریف عقب افتاد.

در نیمه دوم ایران با درخشش سرافراز و ۲ گلی که او به ثمر رساند، کامبک کرد و به بازی بازگشت، اما در ثانیه‌های پایانی و یک دقیقه آخر اوکراین گل‌های چهارم و پنجم و ششم را زد تا در نهایت در یک بازی نفسگیر اوکراین با نتیجه ۶ بر ۳ برنده این بازی باشد. 

تیم گلبال ایران پیش از این در مرحله گروهی ابتدا فرانسه میزبان را شکست داد، با برزیل قهرمان دوره قبل به تساوی رسید و در بازی پایانی مغلوب امریکا شد تا با ۴ امتیاز به عنوان تیم سوم گروه A راهی مرحله حذفی شود.

بدین ترتیب با این شکست ایران شانس حضور در مرحله نیمه نهایی و مدال را از دست داد و برای رتبه پنجم تا هشتم کار خود را ادامه خواهد داد.

پارالمپیک ۲۰۲۴| صفرزاده به مرحله نیمه نهایی دوی ۴۰۰ متر راه یافت/ گلبال ایران با شکست مقابل اوکراین حذف شد/ تیم تیراندازی باکمان ایران به فینال صعود کرد

ضرب پنجمین نقره فرزندان ایران؛ تیم میکس کامپوند نائب قهرمان پارالمپیک شد

دیدار فینال میکس کامپوند بازی‌های پارالمپیک پاریس امروز دوشنبه از ساعت ۱۹:۲۰ در مجموعه اینولید آغاز شد که هادی نوری و فاطمه همتی نمایندگان کشورمان به مصاف بریتانیا رفتند.

راند نخست دیدار فینال با حساب ۳۹ بر ۳۸ به سود بریتانیا شد اما در راند دوم ملی‌پوشان کشورمان با برتری ۳۹ بر ۳۸ کار را به تساوی کشاندند. در راند سوم تیم کشورمان ۳۶ بر ۳۸ شکست خورد و در راند چهارم بریتانیا با حساب ۴۰ بر ۳۸ و در مجموع با حساب ۱۵۵ بر ۱۵۱ به پیروزی رسید و مدال طلا گرفت و تیم کشورمان با کسب عنوان نائب قهرمانی صاحب مدال نقره شد.

تیم کشورمان در مرحله یک چهارم و نیمه نهایی به ترتیب با برتری مقابل برزیل و هند راهی فینال شده بود. نمایندگان کشورمان برزیل را ۱۵۳ بر ۱۵۱ و هند را بعد از تساوی در امتیاز ۱۵۲ در تیر طلایی شکست دادند.

تیم هند در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۱۵۶ بر ۱۵۵ ایتالیا را شکست داد و مدال برنز گرفت.

فاطمه همتی پیش از این مدال نقره بخش انفرادی کامپوند بانوان را کسب کرده بود.

پارالمپیک ۲۰۲۴| علیپور دومین طلای کاروان ایران را به ارمغان آورد/ اولاد نایب قهرمان پرتاب وزنه شد/ تیم تیراندازی باکمان ایران به مدال نقره رسید/ صفرزاده فینالیست شد

علیپور و اولاد قهرمان و نایب قهرمان مسابقات پرتاب وزنه شدند

رقابت‌های پارادوومیدانی بازی‌های پارالمپیک در بخش پرتاب وزنه کلاس F ۱۱ با قهرمانی و نایب قهرمانی امیرحسین علیپور و مهدی اولاد به پایان رسید. 

رقابت‌های پارادوومیدانی بازی‌های پارالمپیک شامگاه دوشنبه (۱۲ شهریور) با برگزاری رقابت‌های پرتاب وزنه کلاس F ۱۱ در استادیوم‌استادوفرانس پیگیری شد.

امیرحسین علیپور و مهدی اولاد دو نماینده ایران در این بخش از مسابقات بودند که با ۶ پرتابگر از کشور‌های مختلف رقابت کردند.

امیر حسین علیپور که طلای مسابقات جهانی ۲۰۲۴ ژاپن و بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو را در اختیار دارد در این مسابقات با رکورد ۱۴.۷۸ً ضمن شکستن رکورد آسیا در رده نخست ایستاد و به مدال طلا دست یافت.

همچنین مهدی اولاد با رکورد ۱۳.۸۹ عنوان نایب قهرمانی این بخش از مسابقات را از آن خود کرد. مهدی اولاد در بازی‌های پارالمپیک توکیو نیز مدال طلا پرتاب وزنه را از آن خود کرده بود و در پرتاب دیسک هم نایب قهرمان شده بود. وی مدال طلا و برنز مسابقات جهانی ۲۰۱۹ و دو‌مدال طلا از بازی‌های آسیایی جاکارتا هم در کارنامه دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *